Forsendelse og levering
Totalt (netto): NOK 0

Fraktmetoder

Pakker opp til 25 kg – budtjeneste – DPD

Pakker og forsendelser over 25 kg og skjøre forsendelser av (pleksi)glass leveres på paller av firmaet Dachser

Maksimal vekt inkludert forpakning: 25 kg

Maksimal lengde inkludert forpakning: 300 cm


pakket_klein_350px.jpgpakket_groot_350.jpg

Paller er designet for å beskytte varer under transport. Denne typen forsendelse er anbefalt ved sending av skjøre varer. Det er viktig å bruke korrekt emballasje, samt sikre varene slik de ikke beveger på seg under transport.



pallet_geknipt_350px.jpg

Fraktkostnader

inntil 25 kg 25-150 kg eller ømtålig gods 150-250 kg/+115 cm
Norge 390 NOK  1890 NOK standard pris (blå region)
(postnummer som begynner på 00-23, 27-28, 30-31, 33-36)

basert på postnummer (rød region)
(postnummer som begynner på 24-26, 29, 32, 37 og høyere)

2490 NOK standard pris (blå region)
(postnummer som begynner på 00-23, 27-28, 30-31, 33-36)

basert på postnummer (rød region)
(postnummer som begynner på 24-26, 29, 32, 37 og høyere)

Prisene kalkuleres ut fra postnummer når du legger inn postnummer i bestillingen din. Ta kontakt med oss for ytterligere informasjon.

Prisene er basert på levering av standardprodukter, samt skreddersydde produkter som blir bestilt i vår nettbutikk. For uvanlig store eller tunge forsendelser (vanligvis skreddersydde produkt), vil kostnadene kunne variere. Leveringstiden er satt opp ved hvert produkt. Vennligst ta kontakt med oss vedrørende spørsmål om raskere levering, eller spesifikke krav vedrørende levering. 

Dersom den totale vekten av bestillingen din overstiger 25 kg er vi forpliktet til å sende på paller.

Leveringsstedet må være slik at det er mulig for sjåføren å kunne levere på døren, da det er dette vi tilbyr.

Prisene våre inkluderer alle fortollingsgebyr, men er unntatt mva. Du vil motta egen faktura på merverdiavgiften direkte fra Tolletaten.  

EMBALLASJE OG FORSENDELSE

Vi er svært nøye på hvordan vi pakker og sender pidestallene våre. Takket være lang erfaring, har vi utviklet en egen måte å pakke hver enkelt type av pidestall på. Hver eneste forsendelse blir pakket og klargjort for transport av våre egne profesjonelle ansatte. Montre og andre produkter i glass blir alltid plassert i skreddersydde kasser. Eikeprodukt og fortøyningspæler blir festet på paller før transport, på grunn av vekten. Og alle MDF-produktene våre blir pakket i en kartong med isopor, og sendt på en pall sammen med flere andre esker.

LEVERINGSTID

Fra lageret vårt:

En stor del av produktene våre er lagervarer, og sendes da umiddelbart fra oss. Dette betyr at vi kan levere varene innen 2 – 4 virkedager etter mottak av bestilling. Vi etterstreber kortest mulig leveringstid.

Skreddersydd eller etterslep

En liten del av produktene våre produseres kun på bestilling, eller ferdigstilles ved bestilling. Estimert leveringstid vil også her stå ved siden av produktet i nettbutikken. Noen produkter, inkludert skreddersydde produkter, blir kun produsert ved bestilling, og da vil leveringstiden kunne variere. Vi prøver alltid å estimere leveringstid, og etterstreber å kommunisere dette til kunden.

Produkter med ulik leveringstid i samme forsendelse

Vi sender bestillinger som inneholder ulike produkter med forskjellig produksjonstid i én forsendelse. I disse tilfellene blir den lengste leveringstiden brukt som estimert leveringstid. Vennligst kontakt oss dersom du ønsker oppdelt levering av en slik bestilling.


LEVERING

Logistikk

Alle soklene og pidestallene våre blir sendt med og levert av logistikkpartnerne våre DPD (mindre leveranser) og Dachser (større leveranser). Vi har hatt et langvarig samarbeid med disse firmaene, og stoler på at de leverer riktig og til rett tid. Dersom det er mulig vil du motta sporingskode for å følge leveringen. Dersom det kreves, eller blir forespurt, vil du bli oppringt av transportøren for å avtale tidsluke for levering. Ordinære leveringstider er hverdager mellom klokken 08:00 og 16:30. Vi ønsker å være tydelige på at frakt av enkelte produkt kan være mer krevende enn andre. Derfor sender vi tunge/skjøre enheter på paller, som kan leveres ved inngangen til lokalene. Vi anbefaler at du ordner hjelp på egen hånd dersom du trenger assistanse til videre transport av bestillingen. Vennligst informer oss på forhånd om transporten ikke kan skje med lastebil på grunn av plassmangel, veiarbeid eller andre omstendigheter som kan vanskeliggjøre leveringen.

Levering på døren

Bestillingen din vil bli levert ved inngangen til lokalene dine. Hvis det er et hus med flere etasjer, leverer vi kun til hovedingangen. Du er selv ansvarlig for å få produktene inn, samt fjerne emballasje/paller. Dersom du ikke har mulighet til gjøre dette selv, kan vi ordne det som en ekstra service. Vennligst kontakt oss direkte for et uforpliktende prisestimat. 

Signatur ved mottak

Vi håndterer og sender bestillingen din med den største omtanke og forsiktighet. Dersom uhellet skulle skje, og varene dine blir ødelagt/skadet under transport eller ved levering, vennligst kontakt oss umiddelbart på e-post info@pidestallerogmontre.no. Du kan velge mellom å akseptere forsendelsen og merke de som «skadet» på mottakskvitteringen, avstå fra å motta varene, eller ikke signere på mottaket. VI vil umiddelbart prøve å finne en passende løsning på problemet, og vi ber deg vennligst ta bilder av den skadede forpakningen og produktene. For å returnere varen(e) ber vi deg vennligst om å benytte deg av den originale forpakningen eller kassen.

Leveringspolicy

Vi ber deg sjekke varene nøye ved mottak av forsendelsen. Ved signering på mottak vil dette si at varene er mottatt i god stand, og leveringsforsikringen er ikke gyldig lenger. Det vil altså si at selger og transportør etter loven har levert varene i god stand. Dersom du ikke umiddelbart har mulighet for å kontrollere forsendelsen, vennligst signer på at den er mottatt «ikke kontrollert». Dersom dette ikke gjøres vil det kunne vanskeliggjøre eventuelle senere garantikrav.

Hva om det er problemer med bestillingen min?

Vi gjør vårt ytterste for å forsikre oss om at varene dine mottas uskadde. Dersom forsendelsen blir enten skadet eller er defekt ved levering, må dette noteres på mottaksdokumentet umiddelbart. Dersom dette ikke gjøres, kan du risikere å ikke motta erstatning. Dersom skade oppdages etter levering må du kontakte oss senest samme dag som leveringen har skjedd. Dette gjøres ved å ta et bilde av produktet og emballasjen, og sende det til oss på e-postadressen info@pidestallerogmontre.no. Vennligst skriv også ordrenummer, forsendelsesnummer og varenummer, sammen med en kort beskrivelse av feilen. For å returnere varen(e) må de pakkes i originalemballasjen.