Angrerett ved levering av varer
- Angrefrist ved varehandel er 14 dager, og det stilles ikke krav til begrunnelse.
- Fristen begynner å løpe dagen etter at leveransen er mottatt av, eller på vegne av, kunden.
- I denne perioden skal kunden behandle varene og emballasjen pent. Produktet/produktene skal kun pakkes ut eller tas i bruk for å avgjøre om det er ønskelig å beholde de. Dersom angreretten tas i bruk, skal kunden returnere produktet/produktene med alt av tilbehør og – dersom dette er mulig – i original tilstand og forpakning til leverandøren, i samsvar med instruksjoner gitt av leverandøren.
Kostnader
- Dersom kunden benytter seg av angreretten, må han betale for retur av varene.
- Dersom kunden har betalt for varene, skal leverandør betale tilbake beløpet snarest, og ikke senere enn 30 dager etter retur eller avbestilling.
Unntak fra angrerett
- Leverandøren kan avstå fra å tillate angrerett dersom dette tydelig kommer fram i tilbudet, eller senest i god tid før iverksettelse av avtalen.
- Unntatt fra angreretten er bare produkter:
- Som leverandøren har laget etter forbrukerens spesifikasjoner
- Som er helt klart personlige
- Som ikke kan returneres
- Som er prissatt ut fra svingninger i finansmarkedet som leverandøren ikke kan kontrollere
- Unntatt fra angreretten er bare tjenester:
- Der bestemmelsen har begynt med forbrukerens uttrykkelige samtykke før utløpet av avkjølingsperioden.
Fyll ut angreskjemaet vårt for å benytte deg av angreretten.